Page content

30 strategieën om je meest ideale klant ooit te ontdekken

30 strategieën om je meest ideale klant ooit te ontdekken

Uit verschillende onderzoekjes die ik gedaan heb via LinkedIn en webinars blijkt dat al mijn volgers worstelen met te weinig klanten en omzet.

Ze hebben meestal hun focus nog gericht op hun vakinhoudelijke kennis als ze aan hun bedrijf beginnen. Zo zijn ze vaak gefixeerd op de methode van coachen of therapie, en helemaal niet op hun doelgroep, noch op de resultaten en oplossingen die ze hun klant willen bieden.

Na een paar jaar raakt hun opgebouwde netwerk uitgeput en ze krijgen maar niet meer klanten. Integendeel: hun aantallen klanten nemen zelfs af en natuurlijk hun omzet evenzeer.

Dat is natuurlijk niet wat je je dierbare klanten toewenst.

Ik wil je even meenemen in een visualisatie.

Stel je voor: je hebt een opleiding gevolgd tot bijvoorbeeld: Loopbaancoach.

En je wilt mensen gaan helpen met jouw loopbaancoaching. Je plant je bord in de tuin en gaat de straat op.
De eerste de beste persoon die je tegenkomt vraag je of die jouw dienst kan gebruiken.
Hoe groot denk je dat de kans is dat dat niet zo is?

Misschien wel meer dan 90%?

Het moet maar net iemand zijn die:
1.  een loopbaan heeft
2.  bezig is zich te oriënteren op een nieuwe baan
3.  al op het punt staat om dat te doen
4.  ook nog eens behoefte heeft aan hulp daarbij.

Maar misschien heb je zojuist gesproken met de monteur van een garagebedrijf, die bijna met pensioen gaat.

Of met een huisarts die helemaal geen plannen heeft voor een loopbaanwisseling.

Je kunt je wel voorstellen dat als je iedereen moet gaan vragen of hij behoefte heeft aan jouw dienst, je heel lang bezig bent met het vinden van de juiste persoon die voldoet aan de 4 criteria die ik hierboven beschreef.

Het is heel simpel: als je zo te werk gaat is het geen wonder dat je te weinig klanten hebt!

En zo simpel is het ook om het dus heel anders aan te pakken.

Klik hier om het hele artikel te lezen en als PDF  te downloaden.

Comment Section

0 reacties op “30 strategieën om je meest ideale klant ooit te ontdekken

Plaats een reactie


*