Page content

Eerst het laaghangend fruit…

Eerst het laaghangend fruit…

Enorm veel coaches en andere kennisondernemers worstelen ermee om aan klanten te komen. Zeker om een (nieuwe) start te maken.

Ze verdienen vaak niet veel en hebben heel snel omzet nodig. Om van te leven, en ook om te investeren.

Hoe kun je met een nieuwe doelgroep of een nieuw product zoals een coachprogramma of een VIP-dag nou snel geld verdienen?

Ooit gehoord van het begrip Laaghangend Fruit?

Laaghangend fruit:

Het fruit dat waar je het best bij kunt, dat het makkelijkst oogst, dat je als eerste in je mond kunt stoppen.

Mooi he? In de zomer zie je altijd wel, zowel in de boomgaarden als in het wild, fruit hangen waar je zo bij kunt.

Het is het heerlijkste fruit: rijp, sappig. Verleidelijk en verlokkend en… je hoeft er nauwelijks iets voor te doen om erin te happen. Hmmmmmmm!

Zo is het een marketing-term geworden:

Het laaghangend fruit zijn die mensen in en rond jouw bedrijf die rijp en sappig = klaar voor jouw diensten zijn, en laaghangend = makkelijk te bereiken en in jouw individuele coaching of workshop te “krijgen”.

Als je met de ogen van oogster kijkt naar jouw klantenbestand, kennissenkring, fans van jouw diensten, dan kun je plotseling dit “laaghangend fruit” onderscheiden.

Ineens kun je een lijstje maken van mensen die bijvoorbeeld ooit gezegd hebben: “Als jij hiermee een workshop gaat geven, ben ik de eerste die zich aanmeldt.”.

Of: “Verzorg jij ook een opleiding? Ik wil dit van je leren.”.

Of: “Mijn buurvrouw is net op zoek naar zo’n behandeling, alleen is ze nu te druk met verhuizen. Over een paar maanden heeft ze tijd.”.

Of: “Mijn collega heeft een burnout. Jij helpt toch mensen die hiermee te maken hebben? Mag ze je bellen?”.

Maar wellicht heb je daar tot nu toe nog niets of weinig mee gedaan. Die collega heeft het bericht nooit gehoord, of durft jou niet te bellen, is jouw gegevens kwijtgeraakt.

Toch is het laaghangend fruit. Als je nu een workshop, een product of programma aanbiedt, of een geweldige VIP-dag, waarin je jouw dienst “verpakt” dan kun je met deze mensen, dit “laaghangend fruit” snel geld verdienen.

Hoe heerlijk is dat als je dringend om geld verlegen zit?

Het is dus heel lucratief als je een goede workshop (maar het hoeft niet perfect ;-)) met een krachtige resultaat-belofte in elkaar zet. Om een voorbeeld te geven:

Als je werkt met net-gescheiden moeders en je hebt je een beetje verdiept in de meer urgente problematiek van die groep dan weet je dat zij kampen met:

1. slaapproblemen
2. gevoelens van eenzaamheid en overleven
3. onrustige tot ronduit lastige kinderen
4. moeizame communicatie met hun ex

Als jij een exclusieve dag organiseert en je kunt 2 van deze urgente problemen tijdens die dag aanpakken d.m.v. nieuwe kennis, tips en een actieplan dan wordt het heel interessant voor vrouwen in die positie om zo’n dag te volgen.

Je kunt dan gebruik maken van het “laaghangend fruit”. Nodig minimaal 10 vrouwen in die positie uit en er zijn er vast 4 die hieraan mee willen doen!

Ik ben heel benieuwd naar jouw creatieve workshop of VIP-dag oplossing voor jouw doelgroep. En hoe jij van het laaghangend fruit in jouw omgeving gebruik (hebt ge-)maakt om deze te vullen!

Jouw reactie is welkom hieronder op mijn weblog.

Comment Section

0 reacties op “Eerst het laaghangend fruit…

Plaats een reactie


*