Page content

Het effect van een ‘OMG, dat moet ik hebben’ Gratis weggever

Het effect van een ‘OMG, dat moet ik hebben’ Gratis weggever

Stop! Lees dit! Dit moet je weten om verder te kunnen met je bedrijf.

Want als je nog niet weet wat een O.G.W. is, en je hebt die nog niet op je website, dan kun je het verder wel schudden! 🙂

Word je al ongeduldig? Ik hoor je al zeggen: zeg nou maar gewoon wat O.G.W. betekent.

Ok ok, ik zal het verklappen:

Een O.G.W. is een: Onweerstaanbare Gratis Weggever.

Een onweerstaanbaar geschenk dus, dat je op je website moet aanbieden. Gratis.
Je O.G.W. is niet een fysiek geschenk: een bos bloemen of zoiets. Nou ja in sommige gevallen kan het een fysiek geschenk zijn, een DVD of een CD. Dat is maar net wat je precies wilt weggeven en welke vorm het beste past bij jouw geschenk.

Waarom heb je zo’n O.G.W. nodig op je website?

  1. In deze tijd is het belangrijk om je kennis te delen. Waarom? Mensen die op je website komen willen weten met wie ze van doen hebben. Zo’n site is alleen maar tekst en wellicht beeld, maar het zegt niet zoveel over jouw kennis, jouw visie en ervaring. Met een Gratis Weggever geef je iemand de kans om net een stap verder kennis met jou te maken. Het is zoiets als aanbellen, nadat mensen jouw naambordje op de gevel hebben zien hangen.
  2. Je wilt je lijst met fans laten groeien. Je O.G.W. is gratis, maar niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet. Want om jouw O.G.W. te kunnen downloaden, moet iemand zijn emailadres achterlaten op je site. Het is dus een ruil. Wie zijn emailadres achterlaat krijgt in het vervolg jouw tips en adviezen toegestuurd. Fijn! Voor jou, want zo groeit jouw emaillijst met mensen die geïnteresseerd zijn in jou en je vak. En voor hen: zij krijgen regelmatig handige tips die hen oplossingen biedt voor de problemen waar ze mee zitten. Daardoor kwamen ze in de eerste plaats naar je site.
  3. Iemand die geïnteresseerd is in jouw O.G.W., is absoluut een potentiële klant. Je lijst met potentiële klanten groeit. Door steeds interessant nieuws en bruikbare tips te sturen, en vragen te stellen aan je publiek, blijf je in contact, groeit de band en wordt de ontvanger van jouw O.G.W. vroeg of laat een klant. Yeah!

Wat kun je bijvoorbeeld gratis weggeven?

Ik geef je wat ideeën:

  • Een e-Book(je) met wat bruikbare tips voor jouw doelgroep
  • Een audiobestand dat je gemaakt hebt met bijvoorbeeld een meditatie of visualisatie
  • Een teleseminar of webinar dat je gegeven hebt en opgenomen
  • Een video met interessante informatie
  • Een DVD of CD die je opstuurt nadat iemand zijn naam en adres heeft achtergelaten. Handig als je het adres van die persoon graag wilt hebben.
  • Een mini E-course, waarin mensen steeds theorie en een volgende oefening krijgen toegestuurd.
  • Een opgenomen gesprek met een collega of iemand uit een aangrenzend vakgebied

Wat maakt jouw Gratis Weggever nu tot een Onweerstaanbare Gratis Weggever?

  1. Zorg voor een combinatie van een nieuw idee, inzicht of concept, met een praktische oefening. Je lezer/toehoorder kan dan meteen al (een deel van) het probleem oplossen waar zij mee zit.
  2. Verzin een zeer aansprekende titel voor je Gratis Weggever.
  3. Maak de titel heel praktisch en herkenbaar. Bijvoorbeeld: “in 5 stappen 10 kilo afvallen”, “De best bewaarde geheimen voor een geïnspireerd team”, “de 7 beste learning tools voor groeiende organisaties” of : “Verdien 5000 euro in 5 weken”

En een laatste tip: zorg in je O.G.W. altijd dat je terugkoppelt naar een volgende stap die mensen bij jou kunnen maken. Dat willen jouw fans namelijk graag!

Heb ik je op weg geholpen?
Vond je dit artikel waardevol? Hoeveel punten zou je het geven op een schaal van 1-10?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, en ook naar wat jij voor Onweerstaanbare Gratis Weggever hebt gemaakt!

Comment Section

0 reacties op “Het effect van een ‘OMG, dat moet ik hebben’ Gratis weggever

Plaats een reactie


*