Page content

Je hebt maar 8 seconden!

Je hebt maar 8 seconden!

Inderdaad, je hebt precies 8 seconden.
8seconden
8 seconden is gemiddelde tijd dat mensen op je website verblijven. Wist je dat al?

In die 8 seconden moet je dus hun aandacht zien te vangen. Als dat je lukt, blijven ze  langer. En nemen ze actie om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief.

Als ik een eerste gesprek heb met klanten, kijk ik altijd eerst even naar hun website. Ik weet dan een beetje met wie ik ga spreken.

En kan meteen zien of ze al (een beetje) marketing geleerd hebben.

Heel vaak is dat nog niet zo:

1. Ze beginnen op hun homepage te vertellen wie ze zijn. FOUT!

Mijn tip: Als mensen op zoek zijn naar een oplossing, willen ze als eerste op een website zien of hun probleem herkend wordt. En daarna welke oplossing er geboden wordt voor hun probleem.

a. wie jij helpt
b. waarmee je ze helpt
c. een klein beetje over hoe je ze helpt

2. Ze hebben geen gratis weggever. FOUT!

Als jouw klant op je website komt en heeft gezien dat jij voor hem of haar iets kan betekenen, wil deze klant meer. Maar ze wil nog niet meteen iets kopen. Jij wilt graag dat deze potentiële klant bij je blijft.

Mijn tip: Geef hem of haar dus iets cadeau, waar hij meteen mee verder kan. In ruil voor dat onweerstaanbare cadeau geeft hij jou zijn emailadres. Daarmee groeit jouw email-lijst, en geef je je klant waardevolle praktische tips.

3. Ze hebben – nog steeds – geen video op hun website. Ook FOUT!

Wat je vaak ziet, zijn mooie plaatjes van de natuur. Eerlijk gezegd is het nogal jaren negentig.
Iedereen is inmiddels gewend aan en verwend met bewegend beeld op het internet. En dat heeft een reden! Maak daar gebruik van.

Mijn tip: plaats een video op je website. Dat is zo gebeurd. Pak een smartphone en maak de video. In 8 seconden kunnen mensen die makkelijk aanklikken. Dan blijven ze sowieso langer.
Als je tenminste niet in die video weer meteen over jezelf begint. 😉

Stel als eerste direct een vraag aan de kijker: je zet hem of haar meteen aan het denken. Tijd is dan niet meer belangrijk. Ze zijn aan het denken (of voelen). 🙂
Vertel over bij welk probleem jij helpt, wat jouw oplossing is, en wat jouw diensten jouw klanten opleveren. Vertel tot slot precies hoe ze aan jouw gratis weggever kunnen komen. Wat er gebeurt nadat ze hun naam en emailadres hebben ingevuld.

Zo kan je lijst groeien. En kun je de mensen op je lijst voeden met goede tips, waardevolle kennis en belangrijke adviezen.

En ze oproepen om in beweging te komen en hun problemen op te lossen. Dat kan: met jouw diensten of producten.

Dat is de manier om nieuwe klanten aan te trekken met je website.

Doen dus!

Comment Section

0 reacties op “Je hebt maar 8 seconden!

Plaats een reactie


*