Page content

Veel vaker een “JA”  door WAW!!

Veel vaker een “JA” door WAW!!

WAW!! Wat geweldig!

Hoe fijn is dat?

Je hebt een verkoopgesprek en je klant zegt JA

Je hebt nog zo’n gesprek en je hebt weer een JA!

Nog 1, nog 1 en nog 1.

Pas bij het zesde gesprek volgt er een Nee.

Maar ook daarna regent het weer JA’S!

Hoe fijn zou dat niet zijn?

 

De werkelijkheid is meestal anders.

Velen hebben moeizame verkoopgesprekken waarbij misschien 10% leidt tot een JA.

Verloren tijd, verloren energie, en veel frustratie.

 

Ook voor jou herkenbaar?

 

Voor mij in elk geval!

Totdat ik in 2012 startte met Marketing en Focus toe te passen in mijn bedrijf.

Alles veranderde daarna. Ze noemden mij de “Queen of Selling”, en dat is vandaag nog steeds aan de orde.

Voor alle eerlijkheid: ik heb echt niet altijd 90% conversie, omdat een hoge conversie ook te maken heeft met hoe je in je vel zit, hoe hoog jouw eigen energetische vibratie is en wat (nog niet eerder bewust geworden) belemmerende gedachten een rol spelen..

Maar mijn gemiddeld aantal verkopen is wel dusdanig gestegen dat ik het aandurf om te zeggen dat je met o.a. het WAW-principe een veel hogere conversie kunt krijgen.

Vorige week gaf ik een Periscope uitzending over het WAW principe.

Kijk hier voor de opname waarin ik uitleg wat het WAW-principe betekent.

 

WAW: Waar staat het voor?

 

W: Wat bied je aan?

Nog steeds bieden de meeste “mensenwerkers” – mensen die met mensen werken, zoals coaches, onderwijskundigen, trainers, healers –   coachtrajecten aan. Vaak op basis van een uurtarief.

Dat is jammer want ze kunnen niet op tegen collega’s die inmiddels hun trajecten hebben vervangen door pakketten of programma’s, met een duidelijk begin en eind.

De afnemer weet daardoor wat hij/zij kan verwachten. Dat maakt het veel aantrekkelijker voor hem of haar om het aan te schaffen.

 

A: Aan wie bied je het aan?

Voor zowel jou als voor je klant is het veel duidelijker wat je wilt aanbieden als je weet aan wie je het wilt aanbieden.

Zodat je niet een schitterend aanbod hebt gecreëerd achter je computer dat helemaal niet past bij de persoon met wie je spreekt in je verkoopgesprek.

 

W: Welk resultaat krijgt de klant door jouw voorstel?

Een klant wordt pas echt enthousiast om te kopen, en zelfs een hoge prijs te betalen, als haar urgente probleem wordt opgelost door jouw aanbod. Mensen zoeken altijd naar oplossingen. De weg naar die oplossing is veel minder belangrijk.

De bekende uitspraak dat mensen niet op zoek zijn naar een Bosch of Siemens boormachine maar naar een gat in de muur om hun schilderij op te hangen, is nog steeds zeer actueel.

 

Interessant? Kun je verder met deze tips? Wil je meer weten?

Over het WAW-principe en 6 andere Marketing- en Mindsetsleutels geef ik binnenkort een webinar. Klik hier om je aan te melden:

button direct aanmelden

Comment Section

0 reacties op “Veel vaker een “JA” door WAW!!

Plaats een reactie


*